Dom kallar oss rasister del 2

        2010-08-17 / 22:03:40
Kollade som sagt på dokumentären "Dom kallar oss rasister" som gick på TV4 klockan 21:00. Och jag förundras över hur dessa fåtal människor som deltog kan vara så ovetandes. Jag menar inte att jag själv är allvetande, och jag är mycket okunnig inom många områden; men min vetskap om min okunskap gör också att jag tar reda på information innan jag tar ställning till någonting. Och mina värderingar om mänskligt liv och mänskliga rättigheter är en stor del till var jag står någonstans.

SverigeDemokraternas hemsida står det "Ge oss Sverige tillbaka". Men hur är egentligen Sverige? Vilket Sverige är det dem vill ha tillbaka? Det från 50-talet? 1800-talet? Eller ännu längre tillbaka?
Hur kommer det sig att det är muslimer och islam som är en stor del i Sverigedemokraternas valpropaganda? Som en man vid namn Fredrik sa under dokumentären; att kriminaliteten riskeras med stor sannolikhet att öka om fler muslimer kommer till Sverige?

Jag har så fruktansvärt svårt att förstå att man kan sätta en stämpel på ett helt folkslag. Att man kan avgöra hur en person är bara genom att titta på denna. Att människor är rädda för invandrare är utöver mitt förstånd. För alla är människor. Jag är en människa, du är en människa, Mohammed är en människa, Nils är en människa, Obama är en människa, ja, till och med Hussein och George W Bush var/är människor.

Det enda som skiljer oss åt är hårfärg, hudfärg, musiksmak, favoritmat, skostorlek, kläder. Dessa ytliga saker. Ibland har man olika åsikter, olika drömmar och mål i livet, men det har jag och min pappa också och inte gör det att jag vill slänga ut honom ur landet? Eller orsakar att jag föraktar alla män över 50 år som har grått hår och glasögon.

Nä. Hur dum får man lov att vara?

Kommentarer



NAMN
Kom ihåg mig, tack!

MEJL:


BLOGG/URL:


KOMMENTERA:



Trackback