Nyhet: Vanvårdade minkar

        2010-08-11 / 12:46:09
Läste en artikel i aftonbladet häromdagen om vanvårdade minkar.
(artikeln hittar du här.)


Djurrättsalliansen har smygfilmat minkfarmer och hur dessa sköter sig och det man ser är fruktansvärt. I små burar trängs flera minkar, både döda och levande. Minkarna har dessutom stora sår som inte får tillsyn.

Jag blir så fruktansvärt ledsen när jag läser sånt där. Jag förstår inte hur man kan skada ett djur, hur man kan stå ut med att se hur djur lider och plågas. Hur kan man ha det på sitt samvete när man går hem från jobbet? Hur kan man se ett levande djur som en produkt?

Vad tycker ni om detta? Och hur ska vi göra för att förhindra att sådant här djurplågeri fortgår?

Kommentarer
Postat av: R O R A . S E

Fy. Fan.

Jag blir så förbannad. Jag älskar djur och föredrar dem framför människor, och för varje sån här sak förstår jag ännu mer varför jag känner så.



Jag brukar undvika att läsa artiklar och se filmer om sådant, jag bryter helt enkelt ihop. Kan inte hantera det.



Jag vet inte vad man kan göra åt allt hemskt som djur får stå ut med, men jag ska köpa en stor gård med massa tunnland när jag blir äldre. Där ska jag ta emot vanvårdade och hemlösa djur. Dessutom ska jag stötta Djurens Rätt mer.

2010-08-12 @ 00:27:25
URL: http://rora.se/



NAMN
Kom ihåg mig, tack!

MEJL:


BLOGG/URL:


KOMMENTERA:



Trackback