Film: The Lovely Bones

        2010-07-29 / 22:28:01
Klockan är sent, men inte tillräckligt sent för att gå och sova. Just nu kollar S och jag på Mission Impossible som går på TV4+. Minns absolut ingenting av filmen och det jag trodde jag mindes, var från en helt annan film. Duktigt! Börjar nästan fundera på om jag över huvudtaget sett den här någon gång?
*



Igår kollade vi på "The Lovely Bones" (baserad på boken med samma namn, sv titel: "Flickan från ovan").
Filmen handlar om en 14-årig flicka vid namn Susie Salmon som blir mördad. Från sin plats i himlen följer hon sin familjs sökande efter tröst och pappans samt polisens arbete att hitta mördaren. Man får även se glimtar från hur Ray, pojken hon är kär i, klarar sig igenom sorgen tack vara den udda Rose.

Den var mycket sämre än boken och väldigt virrig. Den var 2 timmar lång och det kändes som att den längden faktiskt inte behövdes. Många scener som hade kunnat klippas bort och några saker som hade kunnat förklaras och visas på ett bättre sätt.  Nu har ju jag läst boken och blir väl då lite partisk kanske, men S har inte läst och jag var tvungen att förklara på många ställen vad det var som hade hänt.

Den får faktiskt bara 2/5 cupcakes.
Sorgligt nog.

Kommentarer
Postat av: angelina

Heyy, jag har dagens blogg på min blogg just nu, roligt om du vill vara med :)/kram angelina

2010-07-31 @ 21:38:29
URL: http://angelinasliiife.blogg.se/
Postat av: Nova

Det låter jätteroligt! I'm in!

2010-07-31 @ 23:57:35
URL: http://banditnova.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig, tack!

MEJL:


BLOGG/URL:


KOMMENTERA:



Trackback