Nothing for you, Nothing for me.

        2010-06-30 / 12:44:27
Någon bjöd på sig själv, någon låtsas vara kär.
Vad glad han ser ut, han har väl inte glömt bort
Att hans mamma är ful och han är dålig på sport



Dagen är mulen och grå. Inte ens ormarna orkar ringla omkring en dag som denna. Spökena på mina pyamasbyxor håller mig sällskap i vardagsrummet och ångesten börjar lägga sig lite. Så mycket jag egentligen borde göra, men inte orkar. Jag har ingen lust, ingen energi, inget alls. Rösten i telefonen gör mig både lugn och frustrerad, stillar mitt kaos men startar en tornado.
Hela livet går på repeat och jag gör samma sak varje dag, samma ingenting varje dag. Går omkring. Stirrar i taket. Pillar bort nagellack. Följer blåmärken med fingret. Dricker juice ur förpackningen. Bara väntar på att livet ska sluta ta mig på omvägar och bara slänga upp mig på motorvägen igen. Jag är trött på att springa snubblandes på snåriga stigar som bara river och sliter i mig. Vill inte skrapa knäna mer, vill inte plocka barr från håret.




Här finns ingen plats för dig, ingen plats för mig, ingen plats för oss älskade.

 


Kommentarer



NAMN
Kom ihåg mig, tack!

MEJL:


BLOGG/URL:


KOMMENTERA:



Trackback