Sov gott och dröm sött om mig

        2011-01-08 / 01:25:53
Så säger S till mig varje kväll innan vi ska sova. När vi ligger i sängen i mörkret och bara blundar. Sen kysser han mig, säger "Jag älskar dig" och håller om mig. När han somnat stiger jag oftast upp och sätter mig vid datorn. Jag vet inte varför, men tanken på att sova gör mig oerhört stressad. Vet inte om det har med tiden man bara tappar, eller om det är rädslan över ytterligare en dag, oron över vad morgondagen har med sig. Har ingen aning. Men stressen, oron och dom ostoppbara tankarna gör det helt omöjligt att sluta ögonen.




En av mina största problem med sovandet är tankarna. Dom bara dyker upp och jag kan inte stoppa dom på något sätt. Det är som att drömma, fast man är vaken. Det är oftast hemska tankar; någon dör, eller försöka döda mig, tortyr av någon jag älskar, mina föräldrar i en bilolycka. Ni vet, sånt där man absolut inte under några omständigheter vill vara med om. Känslorna som dyker upp med tankarna känns så äkta dessutom. Så oftast börjar jag gråta eller skaka eller gny. Det är ett mission. Ett projekt att lyckas somna.
Ser fram emot att träffa Läkaren den 19:e och diskutera medicinering.

Kommentarer



NAMN
Kom ihåg mig, tack!

MEJL:


BLOGG/URL:


KOMMENTERA:



Trackback