Förloraren

        2011-09-19 / 22:01:32


Jag är så dålig på att klara mig själv. Kan inte stå ensam. Inte stå på egna skakiga ben.


Och vissa dagar går det okej, som att jag aldrig någonsin älskat dig.

Som att du aldrig någonsin funnits.

Och andra dagar rasar hela världen samman, som att vi inte klarar oss utan varandra.


Jag har så svårt att bara släppa taget om någon som någon gång varit så nära tätt inpå att man kan känna hjärtslagen mot handen. Jag har så svårt att acceptera att jag misslyckades, med någonting som jag så gärna ville lyckas med. För att planera livet kan man alltid göra, men det blir aldrig någonsin som man tänkt. Man kan drömma om happily ever after, men det händer alltid olyckor och tragedier som stör.


Jag kan klara mig flera timmar, utan att det ens passerar i mina tankar. Ibland flera dagar. Men när det väl dyker upp, sådär från ingenstans, då känns det som att hela bröstkorgen bara kollapsar för att trycket blir för hårt. Som att hjärtat bara brister i tusen bitar och krossas under sorgen av att ha förlorat.


För jag förlorade livet jag ville ha.

Förlorade livet jag kunde ha haft.


Och jag kan säga att jag inte saknar dig.
Och jag kan säga att jag inte älskar dig.
Och jag kan säga att jag inte bryr mig.
Men jag kan aldrig, aldrig glömma dig.

Kommentarer



NAMN
Kom ihåg mig, tack!

MEJL:


BLOGG/URL:


KOMMENTERA:



Trackback