Hajar som hajar och bokmalar

        2011-03-12 / 22:57:01
Gårdagen spenderades med finaste S hemma i min mysiga etta i ghettot. Innan åkte vi en sväng till Rusta och IKEA och handlade några saker. Bland annat en enorm gosedjurshaj som fick namnet Åke. Tänkte att han skulle skrämma iväg mina dumma monster och demoner som brukar komma krypandes och rivandes på kvällarna när jag sover ensam.
(När jag sover med S, så sover jag som ett litet barn. Alldeles lugnt och tryggt. <3)

I alla fall, vi kom hem ganska sent och åt godis och chips till middag. Sedan spelade vi monopol och jag vann överlägset! Hade hela den dyra gatan med både hus och hotell, så S gick under ganska snabbt. Blev en tidig kväll och så på morgonen vaknade jag först. Så gick upp duschade, städade och sen ställde jag fram en stor frukost och pussade S tills han vaknade.
Efter att vi gjort i ordning oss och packat lite saker så åkte vi ner på stan, egentligen för att kolla efter en ny skinnjacka till S, men det blev en fika med Johan och Emelie på Storken. Tokmycket folk, men det var mysigt.




Köpt två böcker också:

För att överleva - om självskadebeteende av Sofia Åkerman
Boken är av faktatyp som är riktad både till dem som har självskadebeteende (som jag) och till dess anhöriga. Olika förklaringar och orsaker, egna och andras berättelser, olika tips och hjälp man kan få. Verkar mycket bra och behövande om man har en sådan problematik. Kan vara bra för S också att höra. Jag läser några stycken ibland för honom. Tror att det gör det lite lättare att förstå.

En mot hundra - jag infiltrerade Hells Angels av Jay Dobyns
Ja, den handlar om Jay Dobyns som lyckades infiltrera Hells Angels i USA då han arbetade som undercover-polis. Har inte kommit så långt i den än, men den verkar spännande och lite skrämmande med tanke på en enorma kriminaliteten som finns inom sådana gäng.

Kommentarer



NAMN
Kom ihåg mig, tack!

MEJL:


BLOGG/URL:


KOMMENTERA:



Trackback