Bodyscrub - plånbloksvänligt

        2010-08-21 / 14:12:08
Känner ni som jag att ni inte riktigt har råd att köpa dyra bodyscrub produkter?
Att facescrub inte riktigt gör tricket? Då har jag ett tips som nu skulle passa er perfekt.
Lösningen är: Socker!

När ni duschar: Tvåla in er med duschcreme, ta sedan en näve socker och scrubba över hela kroppen, skölj av.
Detta tar bort döda hudceller och lämnar efter sig len, mjuk hud.
För ansiktet: Ta er cleansing milk och smörj in ansiktet, ta sedan socker, gnugga försiktigt, skölj av.

Jag brukar dessutom avsluta med Dove's ProAge fuktkräm, för extra mjukhet.

Kom ihåg!
Använd inte detta ofta! Någon gång ibland räcker, då man annars kan skada kroppens egna sätt att bli av med hudceller, samt att det river i hyn. En gång i månaden brukar jag göra.
Smörj in med fuktkräm efter scrub!

Så, tips klart!

Kommentarer



NAMN
Kom ihåg mig, tack!

MEJL:


BLOGG/URL:


KOMMENTERA:



Trackback