CSN; en skräckhistoria

        2011-02-03 / 15:06:43
Redan i Oktober 2010 hade jag min första kontakt med CSN angående studiemedel för vårterminen 2011. Jag ansökte med särskilda skäl och skickade in tre journaler tillhörande min mamma, pappa och äldre syster. Journalerna innehöll datum, anledningar och sjukdomsbeskrivningar. Dessa inkom till CSN den 30 november och jag  fick avslag på grund av att man inte kunde se ett klart samband mellan detta och mina bristande studier.

Jag ringde upp CSN och pratade med dom för att fråga vad jag måste komplettera med. Fick svaret att ett läkarintyg som styrker min egna psykiska ohälsa för denna period skulle skickas in. Efter mycket om och men lyckades jag till sist få tid hos en läkare som skrev ett intyg som jag sedan FAXADE till CSN för att det skulle komma fram i tid.

Jag skickade in det i fredags och ringde CSN i måndags och frågade om det kommit in. Det hade det och nu var det bara att vänta.

Idag fick jag mail från dem där det stod att det fattades uppgifter. Jag blev helt chockad och tänkte att hur i hela fridens namn kan det fattas uppgifter när dom har tre journaler, ett läkarintyg och två personliga brev. Åter igen ringde jag upp dem och fick svaret att jag nu även måste styrka att jag kuggade kursen för hösten 2010 också.

INGEN hade sagt det här till mig. INGEN hade påpekat att det skulle styrkas mer än det jag redan styrkt.
CSN. JAG HATAR ER. Och erat jävla inkompetenta sätt.

Nu måste jag använda arvspengar från min farmor som gick bort i november bara för att ha råd med hyra och mat.

Ångesten är brutal.

Kommentarer



NAMN
Kom ihåg mig, tack!

MEJL:


BLOGG/URL:


KOMMENTERA:



Trackback