Plugga bort din sura min

        2011-02-08 / 22:32:08
På min kurs håller vi nu på med en bok som heter "Augustinus Bekännelser" vilket kort och gott handlar om att Augustinus drar igenom hela sin livshistoria i en monolog till Gud. Vi har seminarie på den imorgon och jag kan typ ingenting förutom att han pallade päron när han var liten och att han tyligen syndat massor med fått Guds förlåtelse typ. Bra där! Förutom seminariet imorgon som kommer vi även att skriva en hemtenta (precis som varje vecka, med varje ny seminarietext) som involverar den här boken. Freakin' awesome!

Jag gnäller ganska mycket kring mitt pluggande, men missta det inte för att jag tycker det är tråkigt. Jag älskar att studera, lära mig nya saker, känna mig duktig och smart. Men vissa delar i det här är ju rena döden alltså. Dessutom läser jag ju bara den här kursen för att plocka upp mina poäng så att jag sedan kan läsa till ett yrke.
Jag funderar på Socionom eller Beteendevetare. De båda går ju rätt så mycket ihop, men ja.
Det blir Hösten 2011:as bekymmer.

Nu ska jag nog göra en kopp te och sen försöka göra en tidig kväll. Hörs imorgon, folks!

(välkomna hit mina tre nya läsare btw)

Kommentarer
Postat av: angelica

allt bra? :)

2011-02-08 @ 22:53:21
URL: http://angelicacarlsson.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar: Kul att du gillade den :-) ha det gott!



Kram

Susanne

2011-02-09 @ 07:50:36
URL: http://kandy.se



NAMN
Kom ihåg mig, tack!

MEJL:


BLOGG/URL:


KOMMENTERA:



Trackback