I'm not a fighter, but I fight for what I love.

        2011-03-19 / 21:14:49
Åkte ut till Mamma en sväng. Kände att jag behövde vara där och backa upp. Vet att mina ord inte ens passerar min älskade pappas huvud, ännu mindre att han lyssnar, förstår och tar till sig. Men det är mest för min egen skull som jag sätter mig där, gråter och ber om att han ska sluta vilja dö och börja vilja leva.

Kanske, kanske den här gången så såddes ett litet frö som kanske växer och växer och till sist blir så pass stort och starkt att det blir en ändring. En förändring. Kanske byggs en vilja, en tro, en vadsomhelt upp som gör att han kanske, kanske, kanske inte vill leva sina sista dagar/veckor/månader/år som ett respektlöst fyllo utan drömmar, utan mål, utan självförtroende och självkänsla.

Jag vet att man inte ska hoppas.
Men jag slutar inte.

Jag kommer kämpa tills jag inte kan kämpa mer. Kämpa tills han börjar leva, kämpa tills han dör. För jag tänker inte sitta där och klandra mig själv för att inte ha försökt lite till. Genom allt, hur ont det än gör.

Så är det.
och så får det bli.

I am not a fighter, but I fight for what I love.
Every single day.

Kommentarer



NAMN
Kom ihåg mig, tack!

MEJL:


BLOGG/URL:


KOMMENTERA:



Trackback