Nova med lite aggressionsproblem.

        2011-03-06 / 18:44:42
Är det någonting som verkligen får mig att fundera huruvida lönnmördar-yrket vore något för mig så är det naiva, blåsta, egoistiska, självcentrerade unga vuxna som vill skjuta ifrån sig allt ansvar på någon annan, vem som helst, så länge det inte är dem själva.
Jag har tidigare skrivit om Kissie/Alexandra och hennes blogg där hon klart och tydligt redan förklarat att


"det är inte jag som är Kissie, jag är Alexandra, Kissie är en roll".


Ja, vi alla vet det. Vi alla som läser din blogg. Men budskapet du skickar ut är glasklart; var smala, helst lite halvsjukligt, ha enorma tuttar, fylliga läppar, förlängt hår, sup helst två-tre dagar i veckan. Jag skulle inte vilja att min framtida tonåring skulle se sig i spegeln och klämma lite här och lite där för att sedan säga att



"Mamma, kan du köpa barnmat åt mig jag vill gå ner i vikt"


Jag vill att mina barn ska se sig i spegeln och se hur fantastiska dom är som dom är. Hur dom är unika, självständiga och intelligenta och vackra precis så som dom är. Att dom ska kunna äta kanelbullar och våfflor och varm choklad med vispgrädde och pizza och chips och grönsaker och pastasåser och salladsdressingar utan att en uns av ångest ska drabba dom.


Tacka Gode Gud att AlexandraKissieWhatever inte kommer att vara särskilt "inne" när mina barn är tonåringar. Då hade jag nästan funderat på att inte skaffa barn över huvudtaget.
Hemska hemska värld.

Kommentarer



NAMN
Kom ihåg mig, tack!

MEJL:


BLOGG/URL:


KOMMENTERA:



Trackback